Audyt Marketingowy

Sprawdź jak możesz dokonać optymalizacji swojej strategii marketingowej
i wydatków na komunikację.
“Half the money I spend on advertising is wasted. The trouble is I don’t know which half.”
John Wanamaker
United States merchant, pioneer in marketing

co to jest

Audyt Marketingowy

Audyt Marketingowy to kompleksowa rewizja wszelkich założeń i działań marketingowych. Jego celem jest z jednej strony inwentaryzacja tego co się dzieje w komunikacji w tym momencie, a z drugiej zbudowanie konkretnych rekomendacji w celu zwiększenia efektywności działań. Analizie poddawane są nie tylko widoczne aspekty marketingu takie jak komunikacja w kanałach czy materiały marketingowe, ale także podstawy budowy marki – pozycjonowanie, grupa docelowa czy wizerunek na tle konkurencji. Audyt jest przeprowadzany przez doświadczonych specjalistów, którzy dzięki temu, że są zewnętrznym obserwatorami, są w stanie dostrzec więcej. 

W ramach dalszej współpracy możliwe jest wsparcie Humanrise we wdrażaniu rekomendacji z Audytu. 

Elementy Audytu Marketingowego

Podczas Audytu Marketingowego analizujemy kluczowe obszary organizacji, które bezpośrednio i pośrednio wpływają na wyniki finansowe firmy. 

Materiały komunikacyjne

Analizujemy wybrane materiały komunikacyjne, z którymi styka się klient np. social media, ulotki, bannery, kampanie ATL, e-mailing, SMSy, itd.

Dobór kanałów 

Sprawdzamy dobór kanałów do wyzwań jakie stoją przed marką oraz do grupy docelowej. 

Budżet marketingowy

Analizujemy wydatki na marketing w takich obszarach jak współpraca z agencjami, tworzenie materiałów komunikacyjnych czy obsługa kanałów. 

Wizerunek marki

Określamy jaki wizerunek tworzy marka za pomocą prowadzonych działań komunikacyjnych. 

Pozycjonowanie

Sprawdzamy dopasowanie pozycjonowania marki do rynku, grupy docelowej i również w odniesieniu do konkurencji.

Wyzwania marki 

Sprawdzamy jakie są i w jaki sposób zostały zdefiniowane, wyzwania stojące przed marką.  

Masz pytania?

Artykuły o audycie

Korzyści Audytu Marketingowego

Wynikiem Audytu Marketingowego jest dokument z listą rekomendacji do natychmiastowego wdrożenia, co pozwala na szybkie zmierzenie jego efektów.  

Zwiększenie sprzedaży

Nowoczesny marketing wpływa bezpośrednio na sprzedaż, dlatego każda próba jego optymalizacji będzie miała impakt finansowy.

Optymalizacja budżetu marketingowego

Efektywniejsze działania marketingowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze dzięki ich lepszej alokacji. Analiza budżetu wskazuje możliwe miejsca do optymalizacji.

Nowe kierunki rozwoju

Strategiczna analiza marketingu strategicznego bardzo często przynosi rekomendacje to działań w nowych obszarach pozyskiwania klientów i sprzedaży.

who we are

Kiedy warto przeprowadzić audyt

Regularnie

Dojrzałe marki przeprowadzają audyty mediowe i marketingowe w regularnych odstępach czasu. Dzięki temu mają pewność, że ich działania są spójne i dobrze dopasowane do aktualnej sytuacji rynkowej.

Po wprowadzaniu zmian strategicznych

Zmiana pozycjonowania, nowa kampania zasięgowa, nowy zespół marketingowy, to tylko niektóre elementy, które mogą wpływać na stabilność marki, dlatego warto po takich wydarzeniach dokonać audytu marketingowego.

Kiedy marketing nie działa

Kiedy tylko masz wrażenie, że marketing mógłby funkcjonować lepiej, warto przyjrzeć mu się z lotu ptaka - zdefiniować słabe punkty i szanse do wykorzystania.

Wnioski z audytu

Pozycjonowanie

Czy pozycjonowanie marki jest adekwatne do sytuacji rynkowej i grupy docelowej.

Komunikacja

Na ile materiały marketingowe i komunikaty są profesjonalne, adekwatne i realizują wyzwania marki.

Kanały komunikacyjne

Czy dobór kanałów komunikacyjnych jest właściwy dla marki i celów przed nią stojących

Budżety marketingowe

Czy wydatki ponoszone na obsługę czy produkcję marketingową są adekwatne do efektów.

FAQ

Jak wygląda audyt?

Audyt rozpoczyna się od spotkania ze specjalistami z Humanrise, na którym omawiana jest sytuacji marki. W kolejnych krokach analizowane są dostępne materiały. Zdarza się, że potrzebne są kolejne spotkania, które mają na celu doprecyzowanie wybranych zagadnień. Audyt kończy się spotkaniem na którym przedstawiane są wnioski i rekomendacje. 

ile trwa audyt?

Zależnie od zakresu audytu i ilości materiałów audyt może trwać od dwóch do czterech tygodni. 

czy pomożecie mi wdrożyć rekomendacje z audytu?

W kolejnych krokach jesteśmy otwarci na rozmowy o dalszej współpracy, w tym wsparciu we wdrożeniu rekomendacji z Audytu na wszelkich polach. 

czy taki audyt to dużo pracy dla mnie?

Staramy się ograniczyć zaangażowanie po stronie klienta do minimum, natomiast należy się liczyć z nakładem pracy od kilku do kilkunastu godzin (do 2 dni roboczych)

Ile kosztuje audyt?

Po wstępnym spotkaniu przygotowujemy indywidualną wycenę, która jest zależna m.in. od zakresu audytu i ilości materiałów do analizy. 

Zespół

Audyt jest przeprowadzany przez doświadczonych praktyków marketingu

tomasz pietrzak humanrise

Tomasz Pietrzak

partner

Łączy digital, marketing i strategie. Ponad 10 lat doświadczenia w marketingu i biznesie. Pracował dla PAYBACK Polska jako Brand Manager oraz Customer Insight Manager. Potem w ramach ING (obecnie Nationale Nederlanden TFI) jako Digital Marketing Manager stworzył platformę e-commerce dla produktów inwestycyjnych. Skupia się na poprawie efektywności zespołów, wprowadzając zwinne metodyki prowadzenia projektów. 

tomasz nalewajk humanrise

Tomasz Nalewajk

partner

Manager marketingu i psycholog praktyk, z prawie 20 letnim doświadczeniem. Pracował zarówno po stronie agencji jak i klienta dla wielu międzynarodowych oraz lokalnych marek –   m.in. BP, CD Projekt, RTV Euro AGD, Showmax, Delikatesy Centrum. Łączy myślenie Big Data i analizę danych, z psychologicznym spojrzeniem na potrzeby i motywy.  Pracuje z zespołami jako trener i facylitator. 

kontakt

Napisz do nas i zamów audyt


Wyrażam zgodę na wysłanie moich danych w celu przetworzenia zapytania. Akceptuję fakt, iż podanie danych jest dobrowolne, oraz że przysługuje mi prawo do dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawienia, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Twoje dane przetwarzane będą  przez Humanrise (Humanrise Tomasz Nalewajk, ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa), która będzie przetwarzać Twoje dane wyłacznie w celu przeprocesowania Twojego zapytania i odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania dotyczące naszej działalności.

 Copyright © 2018 Humanrise | Prowdly powered by WordPress